Mycie silnika

W trakcie eksploatacji silnik spalinowy się brudzi to proces naturalny. Komora silnika nie jest szczelna i dostają się do niej różne zanieczyszczenia, głównie od spodu. Zwłaszcza wtedy, gdy w aucie nie zastosowano osłon dolnych. Albo wtedy, gdy te osłony zostały uszkodzone w trakcie eksploatacji (uszkodzenia mechaniczne). Na silniku mogą również pojawić się inne zanieczyszczenia. To efekt nieostrożnego dolewania oleju silnikowego przez użytkownika auta lub podczas wymiany. To także efekt wycieków, które mogą pojawić się na skutek starzenia się uszczelek lub poluzowania opasek zaciskowych.

– Brud to wierny sojusznik korozji. Im więcej tłustego kurzu, tym większe zagrożenie, że niektóre elementy silnika zaczną szybciej korodować.

– Czysty silnik umożliwia kierowcy zauważenie, że dochodzi do wycieków oleju silnikowego. Najczęstsze miejsca wycieków to uszczelka pod pokrywą głowicy, miska olejowa, okolice bagnetu… Na silniku mogą również pojawić się ślady po wyciekach płynu chłodniczego albo jak w przypadku silników wysokoprężnych wycieki ropy spod wtryskiwaczy.

– Silnik powinien być dokładnie umyty, jeśli zachodzi podejrzenie, że dochodzi do wycieków płynów eksploatacyjnych. To znacząco pomaga w diagnostyce.

– Czysty silnik na pewno lepiej wygląda, niż brudny.

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką prywatności.

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij